Glimlach en ontspan meditatie

Geleide glimlach en ontspan meditatie

Een geleide glimlach en ontspan meditatie

Door Gerjan Schoemaker.

Instructies glimlach meditatie

  • Neem een comfortabele en toch ook actieve houding aan waarbij je zowel ontspannen als toch ook alert aanwezig kunt zijn.
  • Begin de meditatie met gesloten ogen.
  • Laat de aandacht vriendelijk rusten bij de buikademhaling, merk op dat de buik uitzet op een inademing en weer daalt op een uitademing. (bijvoorbeeld 1 minuut).
  • Vervolgens gaan we op de inademing een glimlach opzetten en bij iedere nieuwe inademing zijn we vooral opmerkzaam op deze glimlach.
    Op iedere uitademing ontspannen we ons lichaam. Op iedere uitademing maken we het lichaam zachter.
    (bijvoorbeeld 4 minuten)
  • Open vervolgens je ogen en richt je nergens specifiek je aandacht op maar merk je op wat zich aandient in het bewustzijn. Kijk of je kunt glimlachen naar alles wat zich aandient, zowel hetgeen dat prettig is als hetgeen dat onprettig is.
    (bijvoorbeeld 5 of 50 minuten)

Meditatie Retraites

Wij organiseren regelmatig meditatie retraites en meditatie dagen.

Meditatie Inspiratiemails

Ontvang inspiratiemails met o.a. retraite aankondigingen, meditatievideo's en tips.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Ontvang inspiratiemails met:
- Aankondigingen van retraites & cursussen
- Meditatievideo's e.a. inspiratie