Klachtafhandeling
Wij vinden het belangrijk ethisch te handelen en hechten veel waarde aan tevreden deelnemers. Door verschillende redenen kan het voorkomen dat een deelnemer toch niet tevreden is.
Eventuele klachten kunnen dan worden gestuurd naar [email protected] t.a.v. Gerjan Schoemaker of per post naar:
Meditatie Instituut Nederland
t.a.v. Gerjan Schoemaker
Lovinkbeek 8
8033 EB Zwolle
Indien je het niet tevreden bent met de afwikkeling van de klacht en je hebt met ons als consument zijnde een overeenkomst, dan is er de mogelijkheid om deze aan een onafhankelijke derde voor te leggen, namelijk de Stichting Kwaliteit en Toetsing Natuurgerichte Opleidingen (KTNO) gevestigd te Eindhoven. KTNO onderzoekt de klacht en geeft vervolgens bindend advies.
- Wij reageren binnen tien werkdagen op een klacht. Indien het meer tijd van ons vraagt om inhoudelijk te reageren, bijvoorbeeld omdat bepaalde aspecten nader onderzocht dienen te worden of omdat er advies van derden nodig is, dan stellen wij u hierover eveneens binnen tien werkdagen per e-mail of schriftelijk op de hoogte.
- Wij handelen een klacht binnen 60 dagen af. Als er meer tijd dan 60 dagen voor de afhandeling nodig is, bijvoorbeeld omdat bepaalde aspecten nader onderzocht dienen te worden of omdat er advies van derden nodig is, dan stellen wij u hierover eveneens binnen 60 dagen per e-mail of schriftelijk op de hoogte en lichten wij toe waarom er uitstel nodig is. Bovendien geven wij een nieuwe indicatie waarin wij verwachten dat wij uitsluitsel kunnen geven.
- Wij behandelen iedere klacht serieus, adequaat en objectief.
- Indien nodig stellen we aanvullende vragen.
- Indien nodig passen we processen, structuren, methodieken, omgangsvormen of andere relevante zaken aan. Hiervan stellen we u op de hoogte en eventueel ook andere, huidige deelnemers.
- Klachten worden vertrouwelijk behandeld. Dat wil onder meer zeggen dat niemand op de hoogte wordt gebracht over de ingediende klacht. Ook niet medecursisten of gastdocenten tenzij dit noodzakelijk is voor het oplossen van de klacht.
- Alle correspondentie en informatie rondom een klacht wordt voor twee jaar bewaard.